3 obiceiuri de dimineata pentru o zi excelenta

3 obiceiuri de dimineata pentru o zi excelenta

Ziua buna se cunoaste de dimineata“, spune un proverb autohton. Avand in vedere ca tu ai o mare marja de control asupra a ceea ce faci cu dimineata ta, hai sa inventariem trei idei care-ti pot oferi un avantaj la start in fiecare zi.

1. Ia o gura de aer

morning1Imediat ce te trezesti, deschide fereastra si respira adanc de 5 ori, din abdomen. Beneficiile vor fi imediate – te vei simti mai energizat, mai calm si cu o pofta mai mare de viata.

Haide sa iti explic cum faci ca sa respiri abdominal:

  1. Pune o palma pe piept și o palma pe abdomen.
  2. Inspira lent, incet si profund, marind abdomenul in inspir (palma lipita de abdomen trebuie sa fie impinsa inainte de miscarea abdomenului, in timp ce palma de piept trebuie sa ramana imobila)
  3. Fa o pauză scurta după inspir (de 3-4 secunde), apoi expira lent
  4. După expir, fa o pauză scurta (de 3-4 secunde), apoi reia inspirul lent, incet și profund, asa cum este descris la punctul 2.

Studiile enumera o intreaga serie de beneficii:

  • stimuleaza nervul vag, care secreta acetilcolina – un neurotransmitator care combate anxietatea si panica, si astfel te face mai increzator in propria persoana;
  • stimuleaza productia hormonului melatonina – un foarte potent antioxidant natural, care: regleaza hipertensiunea arteriala, protejeaza impotriva cancerului, mentine creierul sanatos, previne aparitia bolilor Parkinson si Alzheimer, precum si a altor tipuri de demente, previne aparitia atacului vascular cerebral, previne migrenele, si multe alte beneficii;
  • inhiba productia hormonului cortisol, si astfel: te simti mai odihnit, dormi mai bine, esti mai putin predispus stresului, iei mai greu in greutate, esti mai protejat impotriva racelilor si al infectiilor;

2. Porneste ziua cu un gand placut

dimineata

Ia-ti 1-2 minute si priveste pe fereastra. Lasa mintea ta sa te poarte intr-un moment fericit, poate din trecutul tau, sau unul pe care il construiesti in imaginatia ta – ce urmeaza sa se intample se numeste reverie productiva. Chiar si atunci cand te trezesti in gand cu vreo frustrare sau cu un sentiment negativ, adu-ti aminte ca iti face bine, atat mental, cat si fizic, sa te reconcentrezi pe lucruri pozitive.

Din nou, beneficiile isi spun cuvantul:

  • scade masiv rata de depresie, si in general, prevalenta gandurilor cu incarcatura emotionala negativa;
  • stimuleaza cresterea de conexiuni nervoase;
  • imbunatateste cognitia, crescand productivitatea mentala;
  • iti imbunatateste abilitatile de a analiza si gandi rational;
  • iti modifica inspre mult mai bine ”ochelarii” prin care privesti viata – nu degeaba noi, romanii, avem expresia ”Sa vezi viata cu alti ochi”;
  • imbunatateste atentia;
  • chiar si dupa ce vei incheia aceasta scurta sesiune de reverie, creierul tau va continua sa produca ganduri pozitive :)

3. Planifica-ti viitorul in mod activ

Concentreaza-te pe scopul tau in viata si seteaza 2-3 obiective pentru ziua respectiva care sa te aduca macar putin mai aproape de scopul tau final – Drumul tau in viata. Daca nu ti-ai definit inca foarte clar care este acesta, te invit sa incerci exercitiile de aici. Incearca sa le realizezi intocmai ca pe niste obiective SMART: Specifice, Măsurabile, Accesibile, Relevante și încadrate în Timp (pentru mai multe informatii despre cum poti sa faci asta, apasa aici).

 

Pentru un PLUS de viață,

Psih. Victor-Daniel Cruceanu